Saturday, July 16, 2011


 I didn't study; I live. 

hi hello hello ^^
haiyah, it's hard for me to update my blog nowadays 
my new schedule are too pack
tsk tsk 
poor me

oyeah, next week exam nutrition ... haiya suma housmates ku study mcm nak exam final year.. nebes ku rasa..
macam mana nih... hado hado 
seriously aku tak suka baca buku.. atau buat nota ..
selalu buat last minit
haih
tapi malam nih aku minum kopi.. aku nak baca nota dan study
sbb suma housemates aku study
kopi aku nyaman yeah 
cuma aku sempat minum setengah 
sbb : tidak diketahui
  
free info :
edema - badan kembang mengandungi banyak air
lebih sodium dalam badan akan menyebabkan sel menyerap air dengan banyak
kurang vit B1 (thiamine) --> beri-beri 
kurang protein --> marasmus dan kwashiokor
kurang vit C --> scurvy
kurang vit D dan kalsium --> Ricket
lebih lemak --> obese 

yup... mmng ak dah blajar masa form 5.. tapi topic ni gak lah yang ak skip.. 

diet bland --> indicator : utk org yang ada masalah saluran penghadaman 
    gastritis  dan sebagainya.
cth makanan : yang tidak mengandungi rempah , elakkan susu kerana akan meransang penghasilan asid 
Diet rendah purin --> indicator : khas utk psakit gout 
cth makanan : makanan yg mengandungi rendah purin spt legumes dan kekacang.
lalalala dan banyak lagi 

anim got hyperschizophrenia 
please take your own precaution whenever you saw her 
TQ 

No comments:

Post a Comment